Gewoon Nederlands TAG ❤

duta4

Hey! Ik vond dat het weer eens tijd werd voor een TAG. Ik wist niet zo goed welke TAG ik moest gaan doen, dus vroeg ik het op Instagram. Iemand zei dat ik de “Gewoon Nederlands TAG” moest gaan doen. Nou, die TAG klinkt gewoon heel leuk! Dus de antwoorden staan in dit artikel 😀

Ik vind Nederland een mooi land hoor.. niet alleen omdat ik er geboren ben, ik er woon en geen andere taal spreek. We denken er niet vaak over na, maar Nederland heeft heel veel mooie plekjes en ja.. ik kan het moeilijk uitleggen maar Nederland is een mooi land! Laten we dus maar snel beginnen met de vragen 🙂

duta2

1. Één of meer koekjes bij de thee?

Meer! Obviously.. Ik houd wat koekjes betreft echt van die droge biscuitjes maar een stroopwafel, lange vinger of een sprits gaat er ook makkelijk in 😉

2. Wat is je favoriete stamppot?

Ik hou van hutspot en andijviesstamp!

duta3

3. Welke Nederlandse feestdag vind jij het leukste?

Hmm.. Nederlandse feestdagen. Ik vind de sfeer van Koningsdag, Carnaval en Sinterklaas altijd heel leuk, gezellig en typisch Nederlands! 😀

4. Wat is volgens jou het leukste plekje in Nederland?

Moeilijk. Ook al zei ik in het begin dat Nederland hartstikke mooie plekjes heeft moet ik bij deze vraag toch even goed nadenken. Ik denk dat ik de bossen op zich al heel mooi vind, het is er lekker rustig en tijdens de herfst heel mooi! Maar aan de andere kant houd ik ook heel erg van drukke en gezellige steden zoals Rotterdam of Eindhoven ❤

duta1

5. Wat is jouw favoriete accent?

Lastig. Ik weet zelf dat ik als Brabander heel anders mijn en dan de mensen die uit het Noorden van het land komen. Maar niet dat ik echt kan zeggen dat ik met een ander accent had willen praten 😛

6. Welk woord is voor jou typisch Nederlands?

Gezellig. Vraag me niet waarom, want ik weet het zelf namelijk ook niet!

7. Welk typisch Nederlands gebruik vind jij het leukst?

Veel gebruiken vind ik stiekem niks, maar dat we met verjaardagen echt iedereen maar dan ook iedereen een hand moeten geven en feliciteren vind ik dan toch wel gezellig en vriendelijk.

8. Welk Nederlands gezegde is jouw favoriete gezegde?

Wie het eerst komt, wie het eerst maalt! Omdat ik het daar gewoon helemaal mee eens ben 😛

duta5

9. Wat is je favoriete winkel van Nederlandse bodem?

HEMA! Ik bedoel, je hebt er make-up, woonaccessoires en allerlei creatieve knutselgerei 🙂 Daar wordt ik héél blij van 🙂

10. Wie vind jij de leukste BN’er?

BN’er.. Is Mascha een BN’er tegenwoordig? Oh mijn god wat erg haha. Ik zou het zo even niet weten!

11. Wat vind je het mooiste en/of leukste Nederlandstalige liedje?

Ik vind na bijna een jaar Parijs van Kenny B nog steeds heel leuk!

duta6

12. Haring? Ja of Nee?

Ik heb ooit eens haring gegeten, en ik moet zeggen dat ik er niet echt dol op ben. Maar één  of twee keer per jaar een haring naar binnen werken kan nog wel lukken 😛

Zo! Dit was dan de Gewoon Nederlands TAG of wel de Just Dutch TAG. Ik vond het hartstikke leuk om deze TAG te beantwoorden en ik hoop dat jullie mijn antwoorden ook een beetje leuk vonden 🙂 Deze TAG is verzonnen door Marieke van gewoonmarieke.com. Ik tag hierbij Esther en EliseLaura en Melissa en Lauryn 🙂

Bedankt voor het lezen en ik hoop dat de dames de TAG ook overnemen!

With Love,

Tionne ❤

 

6 gedachtes over “Gewoon Nederlands TAG ❤

Geef een reactie

