Hoe Ik Mijn Instagram Foto’s Bewerk 2.0 !

ige12

Ik heb er al eerder een artikel over geschreven, maar er zijn een paar kleine veranderingen bij gekomen! Ben jij nou benieuwd hoe ik mijn Instagram foto’s bewerk? Lees dan verder..

Een vraag die erg vaak wordt gesteld : “Hey! Hoe bewerk jij jouw Instagram foto’s?” of “Met welke app bewerk je je foto’s?”. Nou op deze vraag ga ik vandaag het meest simpele antwoord geven, namelijk : Instagram.

ige1ige2

Ik heb geen tientallen bewerk apps met witte randjes, bokeh of “speciale” effecten. Ik gebruik gewoon Instagram, want deze app heeft toch niet voor niets al die leuke opties waarmee jij je foto’s ook gewoon snel en makkelijk nèt ietsje mooier kunt maken?

. . .

Stap 1 : Bijsnijden

ige3ige4

Als je je foto eenmaal hebt uitgekozen klik je op het deelknopje van Instagram. Vervolgens zie je gelijk dit : Bijsnijden. Deze optie is sinds eind vorig jaar door Instagram wat uitgebreid. Je foto’s zijn nu niet meer helemaal vierkant, je kunt zo “groter” posten. Heel fijn, dit vind ik ook meestal wel het mooiste. Vierkant deed ik voorheen wel, toen ik nog dat witte-randjes thema had 😛

ige5

Stap 2 : LUX

ige6

LUX. Eerst wist ik niet wat het nou precies betekende, maar had wel door dat het zeker een groot effect had op de foto. Ik heb opgezocht wat het nou precies betekende, en dit is wat Instagram zei.. : Lux heeft een magisch effect, maakt je foto’s levendig en haalt details naar boven die je eerder niet kon zien. Als je een foto hebt gemaakt of een opgeslagen foto hebt geüpload vanaf je telefoon, tik je op het zonsymbool in de cameraweergave om Lux in te schakelen.

Nou zelf vind ik dit voor de meeste foto’s niet zo mooi. Dus zet ik LUX altijd op 0.

Stap 3 : Helderheid

ige9

Yaass helderheid is what we need 😛 Let er wel op dat je foto niet té overbelicht word, maar dat ligt natuurlijk aan de foto zelf. Iedere foto is anders, iedereen heeft een andere smaak dus doe het op je gevoel. Ik maak mijn foto’s soms een beetje te licht, maar ook weer net niet té. Als je het nog snapt 🙂

Stap 4 : Contrast

ige7

Het contrast maakt de foto net wat donkerder, en aangezien ik mijn foto’s niet donker wil zet ik het bolletje dus op een min-getal. Dat maakt de foto ook wat lichter, en met minder schaduwen.

Stap 5 : Vervagen

ige8

Dit ligt echt aan de foto, want de optie “Vervagen” gebruik ik niet altijd. Ik vind dat dit de foto wat meer effect geeft, het kan mooi zijn maar het kan de foto ook een soort van verpesten. Dus ik kan je aanraden om bij elke foto toch even bij vervagen te kijken of het bij de foto past, zo ja ga op je gevoel af en zo niet, laat het dan weg! 😉

Stap 6 : Accenten

ige10

Als we met helderheid en contrast al teveel invloed hebben gehad op de helderheid van de foto. Kunnen we met “Accenten” de foto donkerder of lichter maken. Als het wat te overbelicht word (wat onnatuurlijk en niet mooi is!) zet ik het bolletje op een negatief getal.

Stap 7 : Schaduwen

ige11

Om eerlijk te zijn gebruik ik Schaduwen liever niet op een positief getal. Want, zo ga je de foto nep maken met nauwelijks schaduwen en lijntjes. Dat wil je niiieeett!

– – –

En tenslotte post je de foto, en ben je blij met het begin van een mooie feed.

ige12

Ik hoop dat jullie wat aan mijn tips hebben gehad, en dat het allemaal duidelijk is uitgelegd. Ik heb mijn best gedaan om jullie vraag te beantwoorden 🙂 Natuurlijk moet je aan deze tips wel je eigen draai eraan geven, want elke smaak en foto is anders.

Bedankt voor het lezen! ❤

– Hoe bewerk jij je Instagram foto’s?

With Love,

Tionne 💋

 

2 gedachtes over “Hoe Ik Mijn Instagram Foto’s Bewerk 2.0 !

Geef een reactie

