4th July Inspired Make-Up Look

Morgen is het alweer 4 juli! Voor ons in Nederland niet veel speciaals.. maar in de Verenigde Staten wordt er volop Onafhankelijkheidsdag gevierd. Omdat ik de foto’s en verhalen daarover wel heel mooi vind wilde ik toch een soort “Inspired make-up look” maken.. En dat heb ik gedaan!

4mu14

Als je niet precies weet wat Independence Day (4th of July) is :

Independence Day (“Onafhankelijkheidsdag”), ook wel Fourth of July genoemd, is in de Verenigde Staten van Amerika een nationale feestdag ter viering van de aanname van de Amerikaanse Onafhankelijkheidsverklaring op 4 juli 1776. In deze verklaring werd de onafhankelijkheid van de VS tegenover het Koninkrijk Groot-Brittannië bevestigd. Independence Day wordt veelal geassocieerd metparades, barbecues, picknicks, honkbalspelletjes, vuurwerk en verschillende andere publieke- en privégelegenheden ter viering van de historie en tradities van de VS.

bron : Wikipedia

Maar goed! Nu verder met de make-up look.

4mu6

Ik ben gewoon los gegaan met de kleuren rood, wit en blauw (de kleuren die in de Amerikaanse vlag zitten). In mijn binnenste ooghoek heb ik niet zomaar een highlighter gebruikt, maar gouden glitters! Hoe leuk is dat?! 😍 Ik ben er in ieder geval helemaal gek van..

4mu7

De producten die ik gebruikt heb :

4mu8

Voor de oogschaduw heb ik het 18 kleuren palette van Make-up Studio gebruikt. Aaahh!! Wat houd ik van dit palette. Je maakt er de mooiste, gekste en de meest kleurrijke looks mee.. Voor de 4th Of July look heb ik natuurlijk alleen de 4 bovenste kleuren gebruikt. De bovenste drie en de knalblauwe van de tweede rij.

Make-up Studio 18 Palette >> review

4mu15

Daarover bracht ik deze gouden eyeliner van KIKO aan. Ik vond het wel eens leuker dan zwart. Ik zat nog over blauw te twijfelen, maar ik ben toch voor goud gegaan! Dit vind ik gewoon wat chiquer.

4mu9

Oké. Laatst had ik een ongelukje met wimperlijm (*ugh ugh* mijn arm en mijn broek zaten onder..), maar ik leer het nooit en besloot toch om de wimperlijm er toch gewoon bij te pakken. Ik ging er met een klein kwastje in, dipte vervolgens in de glitters en bracht het daarna aan in mijn binnenste ooghoek. Met het schoonmaken van je oog make-up is het wel even boenen en vegen, helaas is glitter nou eenmaal moeilijk te verwijderen.

Mijn contour en highlight deed ik met Mary-Lou en de Contour Powder van de Etos.               The Balm Mary-Lou Manizer >> review                                                                                                         Etos Contour Powder >> review

4mu12

En als laatst de lipstick. Ik gebruikte een donkerrode lipstick voor deze look. Ik kon ook nog kiezen uit blauw of gewoon een nude kleur, maar ik vond rood meer passen bij het thema 🙂

Three Color Cosmetics >> review

4mu54mu4

Ik heb alleen de producten laten zien die specifiek deze look maken. Natuurlijk heb ik ook wel Wunderbrow, mascara en concealer etc. gebruikt, maar dat is denk ik wel bekend wat ik zowel gebruik 😉

Ik vind dat de look zeer geslaagd is! Wat vinden jullie ervan?

Happy Independence Day! 💋

With Love,

Tionne xo

3 gedachtes over “4th July Inspired Make-Up Look

Geef een reactie

