Hoe Ik Mijn Instagram Foto’s Bewerk 3.0! (+ FEEDGOALS TIPS)

Je zult nu vast denken “jeetje Tionne, kom je nu met een 3.0?”. Uhm.. ja, dat klopt. Alles is voor mij begonnen bij Instagram, dus ik vind het een erg belangrijke app en wat misschien nog belangrijker is is hoe ik mijn feed een beetje netjes houd 😉 In dit artikel ga je lezen hoe ik momenteel mijn Instagram foto’s bewerk en geef ik je wat tips om je Instagram feed on fleek te maken. Have fun!

piig1

Dit is mijn Instagram account! >> @bytionne Volg je me nog niet? Klik gerust op de link om even te kijken 😉

Nog eventjes iets over Instagram.. Als je me al wat langer volgt heb je dit waarschijnlijk al vaaaak gehoord. In de zomervakantie in 2013 maakte ik een Instagram account aan. Zonder bedoelingen, nouja meer om wat random foto’s te plaatsen van dingen die me boeide. Dat waren vooral selfies (typical groep 8 selfies die ik er helaas al ooit heb afgehaald :P), make-up, mijn nail-art en dingetjes zoals eten en plaatsen waar ik ben geweest. Ik had mijn account een tijdje open en toen begonnen er mensen die ik niet kende op mijn (vooral beauty gerelateerde) foto’s te reageren. Ze vroegen of ik meer wilde posten en of ik ook een blog of een YouTube-kanaal had. Nou daar is het eigenlijk begonnen en daar ben ik Instagram en die lieve volgers dus super dankbaar voor!! Door hen heb ik mijn liefde voor beauty en fashion uitgebreid tot waar het nu is en ik hoop dat dat door blijft gaan 😍

Genoeg gekletst..

piig2

1. Download VSCO

(beschikbaar in de App store of in Google Play)

piig3

2. Account

Maak een account aan. Je kunt zoveel foto’s in je studio toevoegen als je maar wilt. Die foto’s kun vervolgens allemaal bewerken naar jouw smaak.

piig4

3. Filter

Kies een filter die jou het meeste aanspreekt. Vind je het nou moeilijk om er een te kiezen? Kijk op Pinterest en zoek op “VSCO”. Daar vind je dan allerlei plaatjes en voorbeelden van foto’s met die bepaalde filter en aanpassingen. Hier wat voorbeelden :

 

piig5

4. Straight to Instagram

Je kunt natuurlijk (als je geen vaste feedroutine zoals hierboven hebt gevonden) na de filter gelijk naar Instagram om daar op je gevoel nog wat kleine helderheids, contrast of structuur, etc. aanpassingen te doen.

piig6

5. ALREADY DONE!

Dat was het alweer! Dat is echt alles. Je hoeft helemaal niet veel moeite te doen om een mooie feed te krijgen.

EXTRA FEEDGOALS TIPS :

Wat is een feed? Weet je niet wat een feed is? Dat is als je al je foto’s met dezelfde filter bewerkt zodat ze allemaal mooi bij elkaar passen. Bezoek vooral deze accounts als je wat voorbeelden wil zien! >> @manontilstra@mylifeaseva en nog veel meer! Laat je wat leuke accounts achter in de comments? 😚

  • Gebruik telkens dezelfde filter, als je ‘m beu bent switch gewoon gelijk over na een andere filter en ga niet 3 van die witte foto’s plaatsen daar wordt je feed niet mooier van (dat is natuurlijk mijn mening, doe wat jij het mooiste vind!).
  • Als je vaker lichte foto’s plaatst met dezelfde filter zal die filter niet zo mooi staan op een donkere foto. Helaas.. dan kan ‘ie niet op je account. Maar je kan die donkere foto natuurlijk wel delen met je volgers op je Insta Story 😉 Dat geld natuurlijk andersom als je een donkere feed hebt.

– Ik hoop dat dit artikel een beetje nuttig was! Heb jij ’n mooie feed op Instagram?

Love,

Tionne 💋

5 gedachtes over “Hoe Ik Mijn Instagram Foto’s Bewerk 3.0! (+ FEEDGOALS TIPS)

Geef een reactie

